na upały - lemoniada !

Ten weekend należy do pierwszych razy ;-)

Nie wiem czy w to uwierzycie, ale jeszcze nigdy nie robiłam lemoniady ;p A ponieważ pogoda znowu dopisuje  (i gdzie to ochłodzenie ?? no dobra nie liczę tych opadów nocnych) lemoniada jest w sam raz!


Przepisów jest wiele - ja swój znalazłam w książce "tak lubię gotować" na Thermomix



Składniki:
  • 2 -3 cytryny ze skórką - ja użyłam 1 cytryny i 1 pomarańczy 
  • 1000 g zimnej wody
  • 100 g cukru  - ja użyłam 60 g
  • kostki lodu

Przygotowanie:
  • wyparzone cytrusy dzielimy na ćwiartki i wrzucamy do naczynia miksującego
  • dodajemy wodę i cukier  - mieszamy 2s. poz. TURBO - UWAGA przytrzymujemy mocno miarkę MT żeby nic nie wyleciało ;p
  • dodajemy pozostałą wodę 
  • do naczynia włożyć koszyczek i przytrzymując go wylewamy lemoniadę do dzbanka
  • dodajemy kostki lodu 
  • pijemy schłodzone :) 





na zdrowie !

Komentarze

  1. a co z pestkami i czy skórki dobrze smakują?
    kk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kk wszystko dobrze zmiksowane - nie czuć goryczki ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)