ryba po grecku

Święta to magiczny okres (byłby bardziej magiczny gdyby był delikatnie biały od śniegu) 
Zawsze kojarzy mi się z barszczem czerwonym z uszkami (u nas nie jemy grzybowej), pierogami z kapustą, rybą smażoną, kapustą z fasolą i grzybami, śledzikami no i rybą po grecku. 

W tym roku rybę po grecku przyrządzałam sama po raz pierwszy. Zastanawiałam się czy będę umiała odwzorować smak "jak u mamy" ale prawie mi się udało :)



Składniki:
na nie dużą porcję
  • ryba najlepiej filet - u mnie dorsz - 2 duże płaty miałam
  • kawałek selera
  • 2 nieduże pietruszki
  • kilka marchewek
  • cebula
  • musztarda
  • koncentrat pomidorowy
  • przyprawy: sól, pieprz, ziele angielskie, liść laurowy
  • bułka tarta i jajko - do smażenia ryby
  • oliwa do smażenia

Przygotowanie:
  • warzywa ścieramy na tarce o grubych oczkach
  • do niewielkiego garnka wrzucamy warzywa, dodajemy ziele angielskie, liść laurowy i pieprz w kulkach
  • warzywa zalewamy niewielką ilością wody - tak aby woda je przykryła i gotujuemy do miękkości
  • w między czasie przygotowujemy rybę - kroimy w kostkę (lub prostokąty), doprawiamy, obtaczamy w jajku i bułce i smażymy :)
  • gdy warzywa już zmiękną sprawiamy aby było w nich jak najmniej wody (musi odparować)
  • dodajemy łyżkę musztardy (dałam stołową), kilka łyżek koncentratu pomidorowego
  • doprawiamy solą i pieprzem - wszystko dokładnie mieszamy
  • w naczyniu w którym będziemy podawać rybę układamy warstwy warzywa-ryba-warzywa - kończąc wszystko na warzywach :)


Smacznego !

ps. u mnie w domu jemy na zimno, u R na ciepło - ale podana w inny sposób - filet ryby przykryty warzywami 

Komentarze

  1. lubię bardzo :] co roku robię, z wyjątkiem tych świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że nie jestem w tym uwielbieniu sama :)

      Usuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)