mleko owsiane

Dzisiaj przepis z serii -  bo kiedyś trzeba spróbować....

Uwielbiam mleko. Niektórzy mówią, że dorośli nie powinni pić mleka krowiego - no ale cóż, potrafię szklankami pić ... nic na to nie poradzę.
Jednak czasami chcemy wypróbować czegoś nowego. I tak zaczęłam poszukiwania innego mleka. Na pierwszy rzut poszło mleko owsiane. Płatki owsiane zawsze są dostępne w mojej kuchni, więc nie miałam problemu ze składnikami. Bo to tylko płatki, woda i ewentualnie miód. 
Do dzieła.

 Przepisy znalezione na wielu stronach ale szczególne inspiracje na blogu Quchni Wege i Zufikowo



Składniki:
  • 200 g płatków owsianych
  • 1 l wody (ciepłej)
  • ewentualnie łyżka miodu
Przygotowanie:
na Thermomix
  • wodę i płatki wkładamy do blendera
  • podgrzewamy w 60 st / ok 10 min / poz 2

 nocne czuwanie
  • płatki zalać wodą i zostawić na noc 
teraz już niezależnie od "urządzenia"
  •  miksujemy nasze mleko - Thermomix czas ok 2min/ wysokie obroty  - ja czuwałam nad tym, tzn zmieniałam obroty od 10 do 6 i patrzyłam co wychodzi ;)
  • następnie przez sito przelewamy nasze mleko - ja przelewałam kilka razy tak aby mleko nie było bardzo gęste
  • przechowywać w lodówce
ps. do smaku można dodać miodu - tak aby było słodsze
uwaga - mleko ma specyficzny smak - trzeba się przyzwyczaić :) 







Smacznego a w zasadzie na zdrowie !

Komentarze

  1. Uwielbiam to mleko! Jedno z moich ulubionych mlek roślinnych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to moje pierwsze podejście z roślinnym mlekiem - następne czekają w kolejce :)

      Usuń
  2. Bardzo długo szukałam na nie przepisu, dziękuję! :) Niebawem zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agata nie ma za co :))) napisz jak poszło i jak Tobie smakowało :)

      Usuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)