chleb z suszonymi pomidorami

A dlaczego nie :) 
W domu pachnie przepięknie i jakoś tak od razu człowiekowi lepiej się na duszy robi, szczególnie  w ten pochmurny dzień.

Mając w lodówce dwa otwarte słoiczki suszonych pomidorów (nie pytajcie dlaczego dwa ;p), postanowiłam to wykorzystać.
Przeglądając swoje zapiski inspiracyjne znalazłam przepis na bułeczki z suszonymi pomidorami - zamieniłam więc bułeczki na chleb i oto co wyszło. 



Przepis podaję za kuchennym stołem

Składniki:
  • 500 g mąki
  • 8 g drożdży
  • 350 ml letniej wody
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżki oliwy z pomidorów 
  • 115 g suszonych pomidorów (odsączonych) - umówmy się, ja oczywiście to zrobiłam na oko ;) nie lubię mierzyć "dodatków"
Przygotowanie:
  • do dużej miski wsypujemy mąkę
  • po środku robimy dołek, do którego wkruszamy drożdże, cukier, zalewamy trzema łyżkami wody i delikatnie rozcieramy 
  • odstawiamy na ok 10 minut tak aby rozczyn zaczął pracować 
  • dodajemy sól, olej, pozostałą część wody i wyrabiamy ciasto 
  • dodajemy posiekane pomidory - i ponownie wyrabiamy
  • odstawiamy do wyrośnięcia - moja metoda stawiania ciasta drożdżowego na blacie włączonej zmywarki zawsze działa (szczególnie jak jest już chłodniej) - ciasto/ chleb pięknie wyrasta :)
  • pieczemy  w temp 200 st ok 30 - 40 minut 

Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)