blok czekoladowy

Chodził już za mną od dłuższego czasu, a ponieważ zbliżają się święta kolejny przepis na spróbowanie. 


Na blogach można znaleźć wiele przepisów - u chilliiwanilia, dobre-przepisy, Dusi. Choć wszystkie przepisy są praktycznie takie same, ja tym razem skorzystałam z przepisu Kotleta :)


Zapraszam na blok czekoladowy ala Gosia 


Składniki:
  • 250 g masła
  • 500 g mleka w proszku dałam 400 g
  • 0,5 szklanki wody
  • 1,5 szklanki cukru lub cukru pudru dałam szklankę cukru
  • 6 łyżek kakao
  • ok. 450 g herbatników
  • orzechy

Przygotowanie (za kotletem):
  • Do garnka wlewamy wodę i wrzucam masło, podgrzewam aż masło się roztopi. 
  • Dodajemy cukier i mieszamy, aż cukier się roztopi.
  • Dodajemy kakao, mieszamy a potem odstawiamy by masa przestygła.
  • Herbatniki przekładamy do woreczka (kilka odkładamy na bok) i za pomocą tłuczka rozgniatamy na drobno. ja po prostu gniotłam w rękach. Połowę takich pokruszonych herbatników wkładamy do miski.
  • Dodajemy masę kakaową (może być ciepła) i mleko w proszku. Miksujemy za pomocą miksera.
  • Dodajemy resztę ciastek, bakalie i mieszamy łyżką (masa dość gęsta).
  • Formę wykładamy papierem do pieczenia, kładziemy masę. Najpierw troszkę i dociskamy, a potem dokładamy resztę. oczywiście nie byłabym sobą gdybym czegoś nie pomyliła - dałam na szybko sreberko - wszystko ok ale czasami trzeba było odklejać ;p
  • Ważne by masę dobrze docisnąć!
  • Dociskamy z wierzchu i wkładam do lodówki na przynajmniej 2 godziny. 
  • Wyjmujemy z formy, zdejmujemy papier i kroimy blok czekoladowy na kawałki :) 
Paulina dała blok do keksówki, ja natomiast chciałam zrobić babeczki oraz czekoladowe paluszki :) Mam nadzieję, że miło będzie otrzymać pod choinkę taki prezent - spróbujcie :)








Smacznego !



Komentarze

  1. U mnie w takim bloku orzechy i herbatniki mają postać wręcz 'śmieciową', takie są drobne. :) Uwielbiam ten smak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. następnym razem kupię mieszankę orzechów i rozdrobnię :)

      Usuń
  2. Witam
    Własnie zrobiłam blok i czeka w lodówce nie wiem jaki efekt ale wydaje mi sie ze przesadziłas z herbatnikami albo ja za mało dałam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy jak kto lubi :) można dać więcej lub mniej :)

      Usuń
    2. pychotka, dałam mniej bo masa już była dosc gesta a teraz widze ze pewni wiecej by sie zmiesciło, i9 tak sie nim zajadam pychaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:)))))))000

      Usuń
    3. cieszę się bardzo :))))

      Usuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)