niezły pasztet

Te Święta miały mięć swój klimat i miały. Spędziłam je z rodzinką i nie wiemy kiedy czas nam minął.

W te Święta również po raz pierwszy robiłam pasztet. Przepis otrzymałam od mojej Pani Basi - Pani z którą pracowałam :) za co bardzo dziękuję ponieważ pasztet zrobił furorę :)




Składniki:
  • 0,5 kg boczku lub podgardla (u nas był boczek)
  • 0,5 kg wątróbki (R kupił indyczą)
  • 1,5 kg łopatki lub karkówki (była łopatka)
  • bułka
  • jarzyny: seler, por, marchew, pietruszka
  • 2 jaja
  • cebula
  • sól i pieprz
  • woda ;-)

Przygotowanie:
  • mięso opłukać, warzywa obrać :) i zalać w garnku wodą tak aby tylko przykrywała to wszystko
  • gotować przez 3 h na wolnym ogniu (lub małym stopniu wrzenia na kuchence elektrycznej) - w tak zwanym między czasie zebrać szumowinę która powstaje
  • po tym czasie odlać do miseczki trochę wywaru (bułkę również moczyłam w tym wywarze), wyciągnąć wszystkie składniki i ostudzić - R mówił że na tym wywarze można było zupę ugotować - ale kto o tym myśli na dzień przed Wigilią ;p - następnym razem tak zrobię na pewno
  • jak ostygnie - zemleć na maszynce (na szczęście mamy elektryczną) łącznie z bułką i cebulą
  • dodać jaja, sól i pieprz i wyrabiać 
  • następnie należy dodać wywaru tak aby nam pasowała konsystencja pasztetu - mój jest taki że nadaje się do rozsmarowania na kanapkach :)
  • wyłożyć do foremek 
  • piec w temp 175 stopni ok 45 minut 




To był nasz pierwszy pasztet ale nie ostatni - już teraz planujemy następne m.ni. drobiowy oraz z dodatkami  (pomidorowy czy pieczarkowy). Mojej Babci tak posmakował, że odstawiła kupną wędlinę :) to jest dla mnie największy komplement :) 


Nie wiem czy macie już wypróbowany przepis na pasztet - polecam ten z całych sił :) 

Smacznego !

Komentarze

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)