bułeczki maślane

Stary przepis który się zapodział

Naszła mnie ochota na bułeczki maślane - przepis znalazłam na blogu Pracowni wypieków. Stronę bardzo polecam :)

Przepis podaję za stroną


Składniki:
  • 600 g mąki pszennej 
  • 20 g świeżych drożdży (lub 1 łyżeczka suszonych instant) - dałam świeże
  • 40 g cukru
  • 50 g masła
  • 1 jajko
  • 240 ml mleka
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej - nie dałam ;p
  • Do posmarowania: jajko roztrzepane z 1 łyżką wody

Kruszonka:
  • 50 g miękkiego masła
  • 50 g mąki
  • 50 g drobnego cukru
  • 2 łyżki płatków migdałów, pokruszonych - nie dałam


Przygotowanie:
  • Zrobić zaczyn: wymieszać drożdże z odrobiną cukru i mleka, odstawić do rośnięcia na kilka minut.
  • Mleko lekko podgrzać, wymieszać z masłem, cukrem.
  • Kiedy lekko przestygnie, połączyć z jajkiem. 
  • Dodać mąkę wymieszaną z zaczynem.
  • Wyrobić gładkie ciasto. 
  • Pozostawić przykryte w temperaturze pokojowej na 1-1,5 h aż podwoi swoją objętość.
  • Z ciasta formować małe okrągłe bułeczki o średnicy ok. 3-4 cm, układać je w okrągłej formie wyłożonej papierem do pieczenia, zostawiając między nimi ok. 2 cm odstępy.
  • Przykryć wilgotną ściereczką, odstawić do wyrastania na 30-40 minut.
  • Zrobić kruszonkę: wszystkie składniki połączyć w miseczce do konsystencji grudek.
  • Wyrośnięte bułeczki posmarować jajkiem, posypać kruszonką.
  • Piekarnik nagrzać do 200 st C.Wstawić bułeczki i piec 15-20 minut, do zrumienienia.





Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)