śledzie w oleju z korniszonem

Szykując wieczerzę wigilijną poszukiwałam nowych przepisów. I jak zbawienie Ewcia dała na swój profil na FB (link) przepisy z zeszłego roku - no i moje wybawienie :)

I tak powstały śledzie w oleju z korniszonem.




Przepis podaję za Ewą:
  • 4 płaty śledzi marynowanych (podwójne)
  • 3 cebule
  • 5-6 ogórków kiszonych albo konserwowych
  • pieprz - najlepiej z młynka, świeżo zmielony
  • 1 cytryna
  • olej

Powiem tak: miałam słoik śledzi w oleju zrobionych przez Tatę :) I te śledziki posłużyły za wersję sałatki

Przygotowanie:
  • układamy w salaterce warstwowo: śledzie, cebulkę pokrojoną w kosteczkę, ogórki pokrojone również w kosteczkę - kończymy warstwą ogórków i cebuli
  • zalewamy wszystko olejem (powoli)  i wstawiamy do lodówki na minimum dwie godziny - ja zrobiłam dzisiaj a na śledzie staną na wigilijnym stole :)






 

Smacznego !

Komentarze

  1. Super;) Ja tylko drobniej kroję, bo mam francuzikków w domu;) I są przepyszne;) I widzę, że już cytryny nie dodawalaś;) Daj znać jak smakowały;) Wesołych Świąt;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no fakt cytryny nie dałam ;) jutro zdają egzamin - Wesolutkich :)

      Usuń
  2. typowo świąteczne danie.. :)
    niestety ja nie przepadam za śledziami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie przepadałam (to jest mało powiedziane) za śledziami przez ponad 20 lat - a teraz uwielbiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)