Tydzień mięsa mielonego - Gołąbki

Niektórych sama nazwa odrzuca :lol: My natomiast lubimy - tzn. ja lubię całe ;p a R lubi bez kapusty :)
Ostatnio jednak zrobiłam normalne w kapuście - innym razem zrobię oszukane :)



Ponieważ jak wiecie ostatnio mieliśmy tydzień z mięsem mielonym, to ostatnia partia mięsa pozostała. I tak powstał pomysł na szybkie jedzonko - gołąbki. Każdy mówi że to pracochłonne zadanie - ale tak nie jest :)

 
Składniki:
  • 0,5 kg mięsa mielonego
  • szklanka surowego ryżu
  • przyprawy (sól, pieprz, sól czosnkowa lub czosnek)
kapusta - wzięłam włoską - szybciej się gotuje i jest miększa od zwykłej

 
Przygotowanie:
  • z kapusty wycinam głąba :) i wkładam do garnka z gotującą się wodą (tak aby sparzyć kapustę)
  • gotujemy ryż
  • mięso łączymy z ryżem i przyprawami i dokładnie łączymy ze sobą
  • odcinamy z główki liścia kapusty, usuwamy łyko
  • na środek liścia kładziemy przygotowane mięso z ryżem i zawijamy tak jak krokiety
  • zawiniętego gołębia układamy w garnku - na dno garnka układam liście kapusty, tak aby nie przywarły podczas gotowania
  • i tak po kolei gołąbek po gołąbku, aż nam się skończą składniki
  • zalewamy wodą i dodajemy kostkę rosołową tak dla smaku i gotujemy na wolnym ogniu (ja na kuchence elektrycznej miałam nastawioną 3).

Na drugi dzień przygotowujemy sos pomidorowy i gotowe :)




Smacznego !!

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)