Dania maluszka - zupa jarzynowa

Moja pierwsza zupa ugotowana dla Miśki.  Na razie jeszcze podaję jej zmiksowane dania, na całe przyjdzie jeszcze czas - Młoda jeszcze nie siedzi samodzielnie, co za tym idzie dostaje na razie jedzenie z łyżeczki :) Jedzenie dostaje ponieważ sama daje znać, że jest na to gotowa. Oczywiście wszystko za wiedzą lekarza, który powiedział mi, że bardzo dobrze, że słucham co mówi do mnie dziecko, a nie idę ślepo za poradnikami itp. Moda na widok jedzenia aż się trzęsie czasami haha więc dostaje swoje pierwsze posiłki. Nie je nie wiem jak dużo tego, ale zawsze to już coś innego niż tylko mleko mamy.

Zupka jarzynowa prosta w przygotowaniu więc polecam każdej mamie :) Szczególnie gdy widzisz jak Twoje maleństwo je ze smakiem.
Mi smakowała również, dla R oczywiście bez smaku ;p



Składniki:
na 2-4 posiłki - w zależności ile zjada Twoje maleństwo 

  • 1/2 niewielkiej marchewki
  • 1/2 niewielkiej pietruszki
  • nieduży kawałek selera
  • nieduży kawałek batata 
  • 1 łyżka groszku zielonego
  • 1/2 łyżeczki masła

Przygotowanie:
  • wszystkie warzywa pokroić w kostkę i gotować przez ok 15 - 20 min, tak aby były miękkie
  • na koniec dodajemy masło 
  • po ostudzeniu miksujemy - w zależności od wieku naszych pociech - u nas pierwsza papka miała za duże grudki (ta ze zdjęcia), na drugą próbę musiałam mocniej zmiksować

ps. Młoda jadła ze smakiem. Jedzonka wystarczyłoby na 4 posiłki, ale ponieważ było w lodówce już dwa dni - sama zjadłam końcówkę :) 

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)