bułka pszenna łamana

Jak już pisałam, powróciłam do samodzielnego wypieku pieczywa. Po porodzie piekłam kilka razy, ale jak Miśka źle zareagowała po zdrowej mącę, odpuściłam na chwilę. Teraz Młoda jest już całkiem duża - haha jak można powiedzieć o półrocznej istocie ;), więc i ja spokojnie mogę powrócić do wypieków. 

Zaczęłam od sprawdzonego przepisu na chleb z otrębami, nowy przepis na chleb pojawił się ostatnio, a dzisiaj przepis na bułki. Jak szukam czegoś nowego to zawsze na początek sprawdzam bloga Ewy z Moich Tworów Przetworów. Oryginalny przepis tutaj

Dzisiaj zapraszam na bułki pszenne łamane. Zaciekawił mnie ten przepis ze względu na łamańce hihi bo przecież w kuchni musi być wesoło :) 



Składniki: z moimi małymi modyfikacjami
  • 750 g mąki pszennej
  • 10 g suchych drożdży
  • 2 łyżki oleju
  • 500 ml wody
  • 2 łyżeczki soli 
  • 1 jajo do posmarowania
  • ew. nasiona do posypania 


Przygotowanie:
tradycyjnie
  • przy drożdżach suchych nie potrzebujemy przygotowania rozczynu
  • wszystkie składniki wkładam do miski i wyrabiam gładkie ciasto 
Thermomix
  • wszystkie składniki zgodnie z podaną kolejnością wkładamy do naczynia miksującego - czas 3 min/ Interwał
następnie już wszystko tak samo :) 
  • pozostawiamy do wyrośnięcia - na ok 1h
  • wykładamy ciasto na stolnicę i delikatnie wyrabiamy
  • dzielimy na cztery równe części
  • każdą z części rozwałkowujemy na rulony i zwijamy jeden obok drugiego tak aby powstały dwie bułki
  • układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pozostawiamy do ponownego wyrośnięcia ok 20-30 min
  • bułki smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy nasionami
  • wstawiamy o piekarnika nagrzanego do 225 st na ok 10 - 15 min aż się przyrumienią




Smacznego!

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)