szybki obiad - kurczak z warzywami i makaronem

Różne smaki za mną chodzą, ale ostatnio mam ochotę na coś orientalnego. 
Tym razem napraszam na a'la orientalne danie w moim wykonaniu - potrzeba na prawdę nie wiele a smakuje rewelacyjnie. I jak pachnie mmmmm a to za sprawą mleka kokosowego :) 




Składniki dla dwóch osób:
  • pierś z kurczaka
  • pół cukinii
  • pół papryki
  • pół puszki kukurydzy
  • 3 pieczarki
  • kilka różyczek brokuła
  • kilka pędów bambusa
  • makaron - ja miałam do dań z woka z lidla
  • mała puszka mleka kokosowego
  • łyżeczka mąki do zagęszczenia
  • przyprawy
    • curry 
    • mieszanka chińska 
    • chili - odrobina chyba że macie mniej ostre niż ja ;)
    • przyprawa do kurczaka
    • imbir mielony
    • sos sojowo grzybowy
    • olej
Przygotowanie:
  • piersi z kurczaka umyć i pokroić w cienkie paseczki
  • zamarynować w mieszance przypraw (podanej wyżej) - przyprawy dodajemy do smaku - ja zawsze sypię na oko - i odstawiamy do lodówki gdy będziemy kroić warzywa
  • różyczki brokuła dzielimy na małe kawałki (chyba że wolimy większe) i blanszujemy w gorącej wodzie przez chwilę - wyciągając przelewamy zimną wodą aby nie straciły swoje koloru
  • pozostałe warzywa kroimy w paski 
  • kurczaka smażymy na rozgrzanej patelni 
  • dodajemy pozostałe warzywa w kolejności : brokuły, pieczarki, papryka, cukinia, kukurydza i pędy bambusa  
  • gdy warzywa się lekko podsmażą dodajemy łyżeczkę mąki - mieszamy 
  • dodajemy jeszcze trochę curry dla smaku :) jeśli chcemy, bo dla mnie zapach jest niesamowity
  • wlewamy mleko kokosowe - pamiętajmy aby dokładnie wymieszać 
  • zagotowujemy i warzywa gotowe :)
  • w międzyczasie przygotowujemy makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu - zazwyczaj nie trwa to dłużej niż 5  min 
Smacznego !!!

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)