grzybki - jak je zasuszyć i przechowywać

Korzystając z przepięknej pogody, jakiś czas temu wybraliśmy się na grzyby :)
Uwielbiamy chodzić po lesie i szukać tych małych, ukrywających się towarzyszy


Część grzybów ugotowałam i zamroziłam - będzie jak znalazł na zimowe obiady.
Część spakowałam do słoika - jak znalazł na imprezy.

Część natomiast ususzyłam - wykorzystałam dwie metody :)
1) suszenie naturalne na słoneczku - póki jeszcze ładna pogoda korzystaliśmy z niej w ciągu dnia
2) suszenie w piekarniku - nagrzanym do 50 st przy lekko uchylonych drzwiczkach

Niestety nie mam suszarki do owoców i  warzyw :( a podobno w tej suszarce najszybciej i najłatwiej ;)

Gdy już nam wysuszą się na wiór ;) przechowujemy je w szczelnie zamkniętym słoiku - Teściowa podpowiedziała jeszcze żeby dodać liść laurowy - spróbuję tak w tym roku





zapraszamy na grzybobranie :)

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)