jogurtowe ciasto z owocami

Ponieważ sezon na truskawki już dobiega końca, postanowiłam raz jeszcze upiec z nimi ciasto.
Przepis na ciasto jogurtowe już na blogu jest (tutaj). Tym razem postanowiłam skorzystać z przepisu Moich Wypieków
Ja jedynie poszłam na łatwiznę i skorzystałam z pomocy Thermomixa :)

Ciasto wyrosło bardzo i część już zniknęła - pozostała część idzie ze mną jutro na działkę wypoczywać :) 




Składniki (podaje za Wypiekami - moje zmiany na kolorowo)
  • 160 ml oleju słonecznikowego
  • 1 szklanka drobnego cukru do wypieków - dałam zwykły ;p
  • 1 duże jajko
  • sok wyciśnięty z 1 cytryny i skórka z niej otarta - nie dałam
  • 600 g jogurtu greckiego - dałam swój naturalny
  • 500 g mąki pszennej tortowej
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej - następnym razem będzie tylko 1 lub 1,5
  • 600 - 700 g dowolnych owoców - dałam ile miałam truskawek i jagód - moje ulubione połączenie jeśli chodzi o ciasto 


Przygotowanie:

tradycyjne (za Wypiekami)
  • Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Mąkę pszenną i sodę oczyszczoną przesiać, odłożyć.
  • W dużej misce wymieszać np. rózgą kuchenną olej słonecznikowy, cukier, jajko, sok z i skórkę z cytryny -  do połączenia.
  • Dodać jogurt i wymieszać. Dodać przesianą mąkę z sodą i wymieszać. Ciasto powinno wyjść gęste i może wyglądać na lekko zwarzone - całkowicie się tym nie przejmować.
na Thermomix
  • wszystkie składniki w kolejności podanej wkładamy do naczynia miksującego
  • mieszamy ok 3 minut, poz. 4 
 reszta już taka sama  
  • piekarnik nastawiamy na 160 stopni
  • ciasto wykładamy do blaszki (używam silikonowej)
  • układamy owoce - ja swoje powrzucałam ;p
  • piec ok 50 - 60 minut - do suchego patyczka
  • przed podaniem można udekorować cukrem pudrem :) 







Smacznego !!

Komentarze

  1. Nie specjalnie czuję smakową różnicę między wypiekiem z olejem słonecznikowym, a takim z rzepakowym. Ale ten drugi natomiast ma dużo lepszy skład tłuszczowy przez co jest znacznie zdrowszy - polecam więc przerzucić się na rzepak ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)