ogórki małosolne

Uwielbiam ogórki małosolne - R ich nie lubi, bo twierdzi, że to takie niezrobione kiszone .... no cóż, o gustach się nie dyskutuje.

Dlatego cały słój należy do mnie ;-)




Powiem tak - wszystko robione na oko - tak żeby się zmieściło do słoja :) 

Składniki:
  • ok 1 kg ogórków 
  • 3 ząbki czosnku
  • koper do kiszenia
    • nie miałam chrzanu - ale dzisiaj wykopię sobie na działce :) 
  • sól (dałam do wekowania)
  • woda - przegotowaną daję


Przygotowanie:
  • ogórki myjemy i odcinamy końcówki - z dwóch stron
  • układamy w naczyniu, w którym będziemy kisić - my mamy specjalny słoik do kiszenia ;) 
  • obieramy czosnek i wrzucamy do słoja - tak aby się znalazł w kilku miejscach
  • wsypujemy łyżkę soli 
  • na wierzch układamy koper 
  • wszystko zalewamy zagotowaną wodą
    • teraz najgorsze - oczekiwanie na lekkie ukiszenie ;) ja spróbowałam na 3 dzień




Smacznego !!!!

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)