chlebek ziołowy

Od dawna za mną chodził ten przepis. Na grupach związanych z Thermomixem przewijał się teraz, w okresie grillowym praktycznie codziennie. Dlatego i ja postanowiłam skorzystać z niego i wypróbować to cudo. No i faktycznie - smakuje wyśmienicie. W zależności co dodacie do środka jako dodatek ziołowy tak będzie smakował. U mnie dodatek bazylii i kolendry bo takie akurat zioła mam posadzone. Z tego co polecali zrobiłam w tym samym dniu co wyjście na działkę :) Udany wypiek.



Składniki:
ciasto
  • 300 g mąki 
  • 150 g letniej wody
  • 20 g drożdży
  • szczypta cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 25 g oleju
masło
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 mała cebula
  • 15 g bazylii i kolendry
  • 60 g miękkiego masła
  • 1/2 łyżeczki soli

Przygotowanie:
  • do naczynia Thermomix włożyć wszystkie składniki na ciasto - wyrabiać czas 3 min/Interwał
  • przełożyć do innego naczynia
  • do naczynia Thermomix włożyć dać zioła, czosnek i przekrojoną cebulę - siekać czas 10 s/obr 5
  • następnie dodać masło i sól - wymieszać czas 25 s/obr 6
  • ciasto wałkujemy na kształt prostokąta 
  • smarujemy je masłem ziołowym 
  • kroimy w miarę równe, podłużne pasy 
  • każdy zwijamy w harmonijkę i umieszczamy w natłuszczonej foremce
  • zostawiamy na ok 5 min
  • pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 200 st przez ok 25 min



Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)