bananowy chlebek

Z małym poślizgiem ale jest :)

Kiedy kupiłam ostatni nr "życia na gorąco" (tak jest jak człowiek dużo leży i nie ma głowy do innej literatury : ) ) ucieszyłam się jak znalazłam przepis na bananowy chlebek. A kilka bananów patrzyło już na mnie błagalnie "zjedz mnie" :p



Składniki: obok podaję moje modyfikacje

  • 1 szklanka mąki pszennej razowej - ja dałam zwykłą mąkę
  • 3/4 szklanki mąki żytniej razowej - ja dałam zwykłą mąkę
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • szczypta gałki muszkatołowej - nie dałam, gałka mi się schowała
  • 1/4 szklanki brązowego cukru - dałam niestety zwykły
  • 2-3 suszone figi - nie dałam
  • 1/2 szklanki orzechów - dałam płatki migdałów
  • 2 jaja
  • 1/3 szklanki oliwy
  • 1/4 szklanki miodu
  • 1/4 szklanki jogurtu naturalnego
  • 3 dojrzałe banany 
Przygotowanie:
  • mąkę przesiać, dodać wszystkie suche składniki
  • w drugiej misce rozgnieść banany, do której dodać wszystkie mokre składniki
  • połączyć mokre składniki z suchymi
  • przelać do formy i piec ok 1 h w temp 165 st





Smacznego !

Komentarze

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)