zupa krem brokułowa

Jesień nadchodzi, a w raz z jesienią w naszym domu pojawiają się zupy. Nie wiem dlaczego, ale w lecie nie jemy zup - no może nie że nie jemy, ale rzadko pojawiają się na naszym stole. Odkąd za oknem robi się szybko ciemno, częściej sięgamy po rozgrzewające dania.

Tym razem skorzystałam z zalegania w lodówce ugotowanego brokuła. Przepis prosty i każdy w sumie sam potrafi zrobić. Ja skorzystałam po części z przepisu z książki "Potrawy z ziemniaków" - tak tak też się zdziwiłam ;) 



Składniki:
  • 2 łyżki oliwy w oliwek
  • 2 ziemniaki pokrojone w kostkę
  • 1 cebula pokrojona w kostkę
  • 225 g różyczek brokuła - pozostawić kilka różyczek do udekorowania zupy- no dobra oczywiście dałam "na oko"
  • 125 g sera pleśniowego - nie użyłam ale w przepisie jest
  • 1 l wywaru warzywnego - użyłam swojego wywaru
  • 150 ml śmietanki - dałam "na oko" do zabielenia
  • sól i pieprz
  • szczypta papryki słodkiej do udekorowania
Przygotownie:
  • w dużym garnku podgrzać olej, dodać ziemniaki i cebulę - stale mieszając smażyć ok 5 min
  • dodać brokuły (i ewentualnie ser) oraz wywar warzywny
  • zagotować a następnie zmniejszyć ogień i gotować pod przykryciem ok 25 minut tak aby ziemniaki zmiękły
  • przelać zupę do miksera i zblendować do otrzymania gładkiej masy
  • przelać ponownie do czystego garnka, dodać śmietanę oraz doprawić solą i pieprzem
  • odłożone kawałki brokuła zblanszować ok 2 min 
  • zupę wykładać na talerze, udekorować różdżkami brokuła i posypać odrobiną papryki - podawać od razu :) 




Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)