sos słodko kwaśny

Odkąd zobaczyłam ten przepis wiedziałam, że muszę go wykorzystać.
Oryginał znajdziecie u Smaki i smaki
Uwielbiamy z R takie klimaty, więc spróbować musiałam.

Zakupiłam kukurydzę i ananasa, reszta produktów już gościła w mojej kuchni i zaczęłam działać.

Zapach rewelacyjny, w smaku to samo !



Składniki:
  • 3 kg pomidorów - ja użyłam puszki pomidorów, mały koncentrat plus słoik własnego przecieru 
  • 1 kg cebuli - dałam 0,5 kg
  • 2 papryki czerwone
  • 2 papryki żółte - dałam jeszcze zieloną
  • 1 puszka ananasa
  • 1 puszka kukurydzy
  • 10 ząbków czosnku - dałam 1 dużą główkę
  • 2 szklanki cukru
  • 1 szklanka octu
  • 2 łyżki musztardy 
  • 2 łyżki papryki słodkiej 
  • 2 łyżki soli
  • 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
  • 0,5 łyżeczki chili (lub wedle uznania)
  • 1 łyżeczka curry 
  • 1 łyżeczka pieprzu

Przygotowanie:
  • pomidory sparzyć i obrać ze skórki - wg mojej zmiany wrzucić do garnka przecier, pomidory z puszki i koncentrat
  • cebulę pokroić w kostkę  -  dodać do pomidorów
  • gotować wszystko na małym ogniu ok 1 h - gotowałam ok 45 min
  • pokroić w kostkę ananasa, paprykę - dodać do pomidorów z kukurydzą i gotować jeszcze ok 30 min
  • dodać przyprawy, ocet, cukier, czosnek i zagotować
  • dodać mąkę ziemniaczaną - rozrobiłam lekko z wodą
  • zagotować raz jeszcze i gorące przekładać do słoików
  • odstawić odwrócone do wystygnięcia

Z przepisu wyszło mi 6 sporych słoików - jeden będzie nadawał się na jeden obiad - tak więc kilka obiadów na zimę gotowych :)




Smacznego !

Komentarze

  1. No ładnie, ale po co curry, pieprz i musztarda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. korzystałam ze sprawdzonego przez kogoś przepisu - w smaku sos był rewelacyjny :) jak dla mnie dla podbicia smaku

      Usuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)