murzynek z budynem i wiśniami

Miałam ochotę na ciasto - padło na murzynek.
Miałam ochotę na budyń - dlaczego tego nie połączyć :)

Znalazłam inspirację na blogu Ciastowa. Trochę zmodyfikowałam pod siebie i potrzeby "posprzątania" w szafkach (a tak dużo budyniów było) i tak oto powstał murzynek z budyniem i wiśniami :)



Składniki na ciasto:

  • 0,5 szklanki oleju
  • 2,5 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki kakao (niestety nie miałam tradycyjnego i dałam rozpuszczalne przez co ciasto nie ma cudnego ciemnego koloru tylko jakiś taki niewyraźny :( )
  • 2 jaja
  • 1 szklanka mleka
  • 1 łyżeczka sody
Przygotowanie:
  • wszystkie składniki (prócz sody) wymieszać 
  • gdy już wszystko będzie dobrze połączone dodajemy sodę
  • pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez ok 30 minut (do suchego patyczka)
  • studzimy :) 
Składniki na masę budyniową: poszłam na skróty
  • 2 budynie waniliowe
  • cukier lub cukier wanilinowy (jeśli budynie z cukrem to już nie dodajemy :) )
  • mleko (ok 100 ml mniej niż podano na opakowaniu)
  • kostka masła
Przygotowanie:
  • budyń ugotować zgodnie z tym co jest napisane na opakowaniu :)
  • odstawiamy do ostygnięcia
  • miksujemy z masłem 

Przygotowanie finalnego ciasta:
  • ciasto dzielimy na dwie części
  • spód smarujemy marmoladą - lub w moim przypadku wiśniami - na to nakładamy połowę masy budyniowej
  • przykrywamy górą ciasta i nakładamy resztę masy budyniowej 
  • dekorujemy np wiśniami i czekoladą :) 




Smacznego !


ps. niestety ciasto nie wyrosło równo i powstała górka ... przez to nierówno jest rozsmarowane . Ale co tam pierwsze koty za płoty :)

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)