chleb drożdżowy pszenny

Sobota, czas kiedy inni śpią tak długo jak mogą ... Ja nie mogę ... Mój cudny organizm budzi się tak jak do pracy czyli o 5 ...
Ale nie ma tego złego - postanowiłam dobrze wykorzystać poranek i upiec coś na śniadanie. Ostatnio były bułki więc teraz czas na chleb - praktycznie jak zwykle od Ewci (przepis Ewci znajdziecie tutaj)

Zapraszam na drożdżowy chleb pszenny




Zrobiłam z połowy porcji jeden bochenek - ale podaję przepis na dwa :)

Składniki:
  • 15 g świeżych drożdży
  • 0,5 l ciepłej wody
  • 1 kg mąki pszennej
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1/4 łyżeczki soli
  • tłuszcz do wysmarowania formy (jeśli nie masz silikonowych foremek)

Przygotowanie za Ewcią:
  • mąkę przesiać do dużej miski, zrobić w niej dołek
  • w małej miseczce rozetrzeć drożdże z cukrem i połową wody, wlać w zagłębienie z mąki i wymieszać z 2 łyżkami mąki
  • miskę przykryć i odstawić w ciepłe miejsce na 10-15 minut
  • gdy rozczyn podwoi swoją objętość dodać resztę wody, sól i zacząć wyrabiać ciasto, które dobrze wyrobione jest wtedy, kiedy zaczyna odstawać od ręki i ścianek naczynia
  • dwie foremki - keksówki posmarować dobrze tłuszczem - ja używam do tego oleju (ja piekę w silikonowej foremce więc pomijam ten punkt)
  • wypełnić je do połowy ciastem, wyrównać ręką zwilżoną wodą, przykryć i odstawić do wyrośnięcia
  • piekarnik nagrzać do 220 stopni i piec chleby przez godzinę (wszystkie pieczywo piekę w opcji góra-dół na środkowej albo przedostatniej półce piekarnika) (mój jeden bochenek piekł się ok 40 minut i wystarczyło :) ) 

Ewcia jak zawsze dziękujemy bo wyszedł rewelacyjny :)




Smacznego ! 

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)