chleb tostowy

Bo chleb potrzebny był na już :) 

Przeglądając książkę "Tak lubię gotować" znalazłam kilka przepisów, które od razu zdobyły tytuł "muszę je zrobić". Jednym z nich był przepis na chleb tostowy. Nie miałam w domu tylko drożdży suchych - kostkę zawsze znajdziecie u mnie w lodówce, ale suche nie koniecznie. Po zakupach czas na wypieki :)


Składniki:
240 g wody (haha zorientowałam się ze dałam 240 ml a nie g)
1 łyżeczka suchych drożdży czyli 5 g (dałam całe opakowanie 7 g, bo co bym z resztą zrobiła O_o)
30 g cukru brązowego
30 g masła
500 g mąki
1 łyżeczka soli

Przygotowanie:
Do naczynia miksującego wlać wodę, drożdże, brązowy cukier i masło - mieszać minutę, obr. 3, temp. 37 st. Dodać pozostałe składniki i wyrabiać 3 min, poz. Interwał.  Po tym czasie ciasto wyciągnąć włożyć do miski i odstawić w ciepłe miejsce na 30 minut (następnym razem zostawię w TM).  
W przepisie jest pomysł na zrobienie trzech kul i złączenie ich - ja po prostu zrobiłam jeden bochenek chleba :) i odstawiamy ponownie do wyrośnięcia. 
W między czasie rozgrzewamy piekarnik do 180 st. Po wyrośnięciu pieczemy chleb przez ok 30 minut.



ps. chleba już nie ma - jakoś szybko został zjedzony ;p

ps. chleb można spokojnie zrobić bez Thermomixa - trzeba tylko ręczne wymieszać składniki :) wszystko jest więc możliwe :) powodzenia !

Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)