ciasto z truskawkami

Sezon truskawkowy może jeszcze przed nami, ale te wielkie truskawki powoli zaczynają pachnieć i smakować jak truskawki. W związku z tym, że zjeść je można, ale jeszcze nie można chyba za bardzo delektować się ich smakiem, trochę truskawek mi zostało. Nie wiedziałam co z nimi zrobić, więc powstał pomysł na pierwsze w tym roku ciasto z truskawkami. Moje wyszło zbite, ale w smaku wyśmienite. 

Przepis zaczerpnęłam z aplikacji Moich Wypieków 




Składniki:

  • 100 g masła
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1 duże jajo
  • 1/2 szklanki śmietany 18 %
  • 1 i 1/3 szklanki mąki
  • 1 opakowanie budyniu śmietankowego
  • 1.5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii 
  • truskawki (ile mamy :)  w przepisie jest 1/2 kg ja miałam mniej)

Przygotowanie:
  • mąkę, proszek i budyń przesiać do miski
  • masło utrzeć z cukrem na lekką puszystą masę 
  • dodać jajo dalej ucierając
  • dodać ekstrakt z wanilii i zmiksować
  • do utartej masy dodawać na przemian suche składniki i śmietanę - w trzech turach - mieszając szpatułką tylko do połączenia składników
  • formę o średnicy 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia 
  • do formy włożyć dość gęste ciasto
  • na górę ciasta poukładać truskawki 
  • piec w temp 180 st przez ok  45-55 min - do suchego patyczka






Idealne ciasto do niedzielnej kawki :)

Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)