przetwory - dżem truskawkowy

Truskawki niestety powoli się kończą. Sezon na nie jest krótki, ale za to bardzo intensywny :) Jak dla mnie mógłby trwać znacznie dłużej. Dlatego postanowiłam w tym roku zaopatrzyć się w zapasy na zimę :) Część truskawek zamroziłam, tak aby móc zrobić sobie koktajl zimą i niekoniecznie wydawać kosmicznej ceny za mrożonkę ;) Część za to postanowiłam przerobić na dżemy. Pierwsza partia czysta, czysta ponieważ z samymi truskawkami. W tym roku pokombinowałam również z połączeniami, ale to innym razem.

Nie używam żelfixów ani innych zagęszczaczy, jednak trzeba przyznać, że trwa to znacznie dłużej. Ale warto.




Składniki:
  • truskawki
  • cukier/stewia - na każdy kg daję płaską łyżkę - wolę mniej słodki dżem

Przygotowanie:
  • truskawki umyć i pokroić w mniejsze kawałki - przełożyć do garnka (najlepiej takiego żeby nie przywarło/przypaliło się ;) ) 
  • podsypać cukrem i odstawić na kilka minut, tak żeby puściły soki 
  • gotować na małym ogniu, mieszając od czasu do czasu, aż truskawki zgęstnieją - trwa to nawet kilka godzin 
    • im wolniej tym lepiej, cukier sam zagęści nam truskawki i powstanie dżem
    • chcesz sprawdzić czy już będzie dobry - zrób kroplę na talerzyku, jak szybko zastygnie to znaczy, że jest ok:) 
    • jeśli chcecie mieć większe kawałki owoców w dżemie - zostaw kilka truskawek i dodaj pod koniec gotowania
  • przekładamy dżem do umytych i wytartych słoiczków, zakręcamy i odkładamy wieczkiem do dołu - najlepiej zostawić na cały dzień





Smacznego !

ps. na zdjęciach dżem z większymi kawałkami owoców :) 

Komentarze

  1. W tym sezonie zrobiłam już dżem truskawkowy z rabarbarem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie inne połączenia ;) z malinami i z morelami - już niedługo na blogu :D

      Usuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)