ciasto z mikrofalówki w 3 minuty

Przez ostatni tydzień prowadziłam walkę i zostałam pokonana przez przeziębienie - trzymałam się dzielnie, po pracy powrót do domu i od razu gorąca kąpiel i łóżko ... Nie wiem skąd się bierze tyle kataru chusteczki idą jak woda.

Mieliśmy wielkie plany zaprosić Mamy na obiad - wczoraj musiałam odwoływać ponieważ nie byłam w stanie wstać z łóżka :( 

Dzisiaj na pocieszenie zrobiłam nam małe ciasto - super szybkie bo całość robi się w ok 5 minut :)

Przepisów jest wiele ale ten znalazłam na blogu kuchni szeroko otwartej




Składniki za kuchnią:
  • 4 łyżki mąki
  • 4 łyżki cukru
  • 1/8 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao
  • 1  łyżeczka kawy rozpuszczalnej
  • 1 jajo
  • 3 łyżki mleka
  • 3 łyżki oleju
  • 1/4 łyżeczki aromatu - dałam cytrynowego
  • 1/2 łyżeczki masła do wysmarowania naczynia, w którym będziemy robić ciasto

Przygotowanie:
  • do miski wsypujemy składniki suche - dokładnie mieszamy (bez kakao i kawy)
  • w drugiej misce łączymy składniki mokre
  • łączymy je ze sobą 
  • dzielimy na dwie równe części i do jedne z nich dodajemy kakao i kawę
  • na środek wysmarowanego masłem naczynia, w którym będziemy "piec" ciasto dodajemy powoli ciasto naprzemiennie - ja dodawałam łyżkę jasnego i łyżkę ciemnego - starając się celować w środek ;p
  • wstawiamy do mikrofalówki i "pieczemy" 3 minuty - ja nie wiem jak w mojej ustawia się temp więc po prostu ustawiłam na 3 minuty
  • zajadamy się



Smacznego !

Ps. ciasto smakowało nawet wybrednemu co do słodkości R ;-)

Komentarze

  1. świteny przepis!! polecam! świetne ciasteczko, gotowe w kilka minut ;) kiedy przyjdą goście, a Ty nic nie masz, lub gdy po prostu najdzie Cię ochota na coś słodkiego ;) z tym, że ja dałam po prostu czekoladowe ciasto,a w środek (nie naprzemiennie) dałam to jasne. Zamiast aromatu dodałam kilka kropel soku z cytryny, a w czekoladowym zlikwidowałam kawę i dodałam cynamon ;3 ciasto odlega od naczynia, można je wyjąć i położyć do góry dnem oraz posypać cukrem pudrem ;) ///mega!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)