Krokiety z kapustą i pieczarkami z barszczem czerwonym

Ciężko wracać do blogowania.  Starałam się już jakiś czas temu, ale nie udało się ;)

Tym razem może się uda :)
Na dzień dobry krokiety, na które miał ochotę R od jakiegoś czasu. Skorzystałam z miesięcznego danego dostępu do cookidoo z Thermomix. I tam znalazłam przepis na krokiety i barszcz.  Lekko zmodyfikowałam pod siebie i wyszło pysznie :)





Składniki:
naleśniki
* 250 g mleka
* 250 g wody
* 250 - 300 g mąki
* 3 jajka
* 1/2 łyżeczki soli

nadzienie
* 500 g pieczarek
* 100 g cebuli
* 20 g oleju
* 550 g kapusty kiszonej
* sól i  pieprz do smaku

* jajko i bułka tarta do krokietów

barszcz
* 30 g suszonych grzybów
* 500 ml wody gorącej
* 500 g buraków
* 1-2 łyżki octu
* 2 ząbki czosnku
* liść laurowy, pieprz i ziele angielskie
* sól i pieprz do smaku


Przygotowanie:
naleśniki
* wszystkie składniki włożyć do naczynia miksującego i wymieszać - czas 15 s/ obr 5 - odstawić na ok 30 min

Smażyć na rozgrzanej patelni z odrobiną oleju.

nadzienie
* pieczarki pokroić na pół i włożyć do naczynia miksującego - rozdrobnić czas ok 20- 30 s/ obr 6 (musicie sprawdzić czy wszystko się rozdrobniło)
* wyciągnąć i odłożyć do osobnej miski
* cebulę włożyć do naczynia miksującego i rozdrobnić czas 5s/ obr 5
* dodać olej i podsmażyć czas 3 min / temp 100 st/ obr 1 -》 odłożyć do pieczarek
* do naczynia miksującego włożyć kapustę kiszoną (wcześniej pokrojoną na mniejsze części) i dodać wodę - gotować czas 30 min/ obrotem 100 st/obr wsteczne
* po tym czasie dodać pieczarki z cebulą, wymieszać - czas 5 s / obr 5 I dalej gotować czas 15 min / temp 100 st

Przełożyć do miski i odstawić do wystygnięcia

Naleśniki nadziewać 2 łyżkami kapusty.  Zwijać krokiety. Maczać w jajku i obtaczać w bułce tartej.  Smażyć na złoty kolor :)

Barszcz
* grzyby namoczyć w gorącej wodzie
* włożyć je wraz w wodą do naczynia miksującego i dodać czosnek - gotować czas 10 min/ temp 100 st / obr łyżeczka
* do koszyczka włożyć resztę składników i włożyć do naczynia miksującego
* dolać trochę wody (żeby buraki były przykre delikatnie) i gotować czad 40 min / temp 100 st / obr 1
* doprawić ewentualnie do smaku


I gotowe :)









Smacznego!

Komentarze

  1. Dla mnie to jedno z dań nad którymi się rozpływam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam. Z lenistwa nie włożyłam buraków do koszyczka a obrałam w kostkę pokroiłam i zmiksowałam potem gotowałam... pyyycha.

    Krokiety nieziemskie

    OdpowiedzUsuń
  3. To jedno z moich ulubionych dań.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)