domowa wegetta

Domowa wegeta chodziła za mną od dawna. Przepisów w internecie jest wiele, a ja w związku z tym postanowiłam tak je wykorzystać, że posprawdzałam co zazwyczaj się dodaje i dodałam to co faktycznie sama dodaję przy robieniu zup. Dodaję teraz zawsze do zup i w smaku gotowanie bez kostek jest jeszcze łatwiejsze (gotowych kostek nie używam już od bardzo dawna). Moją robiłam w Thermomixie, ale i w maszynce do mięsa też można zmielić.

Jedyne o czym trzeba pamiętać, to to, że nabierając porcję do zupy (daję 2-3 łyżeczki) zawsze należy brać czystą i nieubrudzoną niczym innym łyżeczkę :) 

przepis na ok 8 średnich słoiczków - takich jak na zdjęciach



Składniki:

  • 1 duży por
  • 500 g marchwi
  • 500 g pietruszki
  • 1 seler
  • 3 średnie cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 duże pomidory
  • kilka gałązek selera
  • 400 g soli

Przygotowanie:


  • warzywa myjemy i obieramy 
  • mielimy w maszynce do mięsa - Thermomix każde warzywa osobno siekamy czas ok 20-30 s / obr ok 7 - sprawdzamy czy odpowiada nam konsystencja
  • zmielone warzywa przekładamy do dużej miski, dodajemy sól i dokładnie mieszamy
  • odstawiamy na min 40 min 
  • warzywa przekładamy do umytych słoików - razem z powstałą wodą, starannie ubijamy i mocno zakręcamy

Co ważne - nie trzeba pasteryzować, sól dobrze zakonserwuje nam wszystko. Otwarty słoik spokojnie ok 2 tyg w lodówce - więcej nie stał bo został zużyty ;) 






Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)