racuchy z jabłkami

Przez tydzień mnie nie było, ale ten tydzień nie należał do najłatwiejszych. Miśka się rozchorowała, na szczęście nic poważnego, ale u małego dziecka kaszel jak u gruźlika nie jest przyjemny. Co prawda dalej kaszle, ale już znacznie lepiej się czuje. Dlatego jak co weekend postanowiłam sprawić Jej niespodziankę i przygotować na śniadanie jakieś pyszności. Tym razem pomysł napadł na mnie z samego rana, oglądając FB Ani Starmach. Zapraszała na racuchy z jabłkami, a jabłka czekają na swoją kolej do zjedzenia. Przepis trochę zmodyfikowałam, ale najważniejsze jest, że racuchy są.





Składniki:
  • 2 duże jabłka 
  • 170 g mąki (ja użyłam mąki samorosnącej, która posiada już proszek do pieczenia)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżeczka cukru lub cukru waniliowego
  • 2 jaja
  • 150 ml mleka
  • 1 łyżka oleju
  • szczypta cynamonu

Przygotowanie:
  • jabłka obrać i pokroić w kostkę 
  • suche składniki zmieszać razem
  • mokre składniki dokładnie roztrzepać rózgą 
  • do suchych składników dolewamy mokre cały czas mieszając rózgą
  • do masy dodać pokrojone jabłka i wymieszać
  • smażyć na patelni na rumiano z obu stron (ok 1-2 min)
  • podawać posypane cukrem pudrem

Smakują idealnie na ciepło jak i na zimno :) 







Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)