sok marchwiowo bananowy

Miśka uwielbia soki marchewkowe. Nie wiem dlaczego do tej pory nie wpadłam na pomysł, żeby robić je samemu. Dopiero wczoraj, gdy obierałam marchewki wykopane z ogródka, wpadłam na pomysł, aby wykorzystać je w słuszny sposób. Dodałam do nich banana i powstał sok marchewkowo bananowy. Pomysł na przepis zaczerpnęłam z książki "Dobre gotowanie" Thermomix. I już wiem, że często będę robiła a'la Kubusie dla swojego Brzdąca :)



Składniki:
  • 500-600 g marchwi
  • 100 g banana
  • 100-130 g cukru (można zmniejszyć)
  • 1 MT soku z cytryny
  • woda

Przygotowanie:
  •  marchew pokroić na kawałki i włożyć do naczynia miksującego, rozdrobnić czas 7 s/obr. 5
  • wlać 750 ml gorącej wody i gotować - czas 7 min/temp. Varoma/obr. 1
  • dodać pozostałe składniki, nałożyć miarkę i podtrzymując miksować - czas 1 min/obr. 10
  • uzupełnić gorącą wodą tak aby otrzymać 1,5 l i pasteryzować - czas 5 min/temp. 100 st./obr. 2
  • nałożyć miarkę i przytrzymując miksować czas 30 s/obr. 9
  • gorący sok przelać do butelek/słoiczków - po wystudzeniu można przechowywać w lodówce przez tydzień 







Na zdrowie !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)