śledzie z suszonymi pomidorami

Suszone pomidory własnej roboty siedziały otwarte jakiś czas w lodówce. Żeby się nie zmarnowały, jak tylko zobaczyłam przepis na blogu Tysia gotuje zapałałam do niego miłością. Nie wiem czy ktoś je polubi tak jak ja, ale w smaku są rewelacyjne. Robią się bardzo szybko więc polecam każdemu. Szczególnie tym, którzy pokochali śledzie :) Bo ja przyznam się bez bicia, że dopiero parę lat temu ;)


ja podam przepis na 1 słoik widoczny na zdjęciu


Składniki:
  • 4 płaty matiasów
  • 1 duża cebula
  • 5-6 szt suszonych pomidorów 
  • pieprz świeży do zmielenia
  • olej

Przygotowanie:
  • śledzia jak zawsze przed robotą należy namoczyć - 2 razy przez ok 30 min (zmieniam wodę po tym czasie - tak żeby śledź nie był za słony)
  • śledzia kroimy na małe kawałki - na kęsa 
  • cebulę kroimy w piórka
  • pomidory suszone siekamy 
  • do słoika wkładamy warstwami - cebulę, śledzia (oprószamy go świeżo zmielonym pieprzem), pomidory - i tak do końca słoika
  • całość zalewamy olejem - część z pomidorów, pozostałą część olejem 
  • chowamy na ok 24 h do lodówki, tak aby śledzie mogły się przegryźć :) 





Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)