placuszki z serka wiejskiego

Jakiś czas temu znalazłam na FB Tysi przepis na placki z serka wiejskiego - wiedziałam od razu, że przepis muszę wypróbować :)

No i dzisiaj nadszedł ten moment - w lodówce czekał na nas serek wiejski. Jednym serkiem najem się sama, serkiem wykorzystanym do placków najedliśmy się oboje :) Szczerze, to nie mogę się doczekać, aż zjemy je we troje :) Na razie Miśka jest na innym poziomie żywieniowym (chociaż bardziej patrzyła dzisiaj na placuszki niż swój kleik z owocami ;), ale ale czas leci bardzo szybko i pewnie nawet się nie zorientuję i będę serwowała takie śniadaniowe wariacje w weekendy, bo wtedy znowu będziemy mieli czas dla siebie i leniwe poranki :)



Składniki:
  • 250 g serka wiejskiego 
  • 2 średnie jaja
  • 4-5 łyżek mąki
  • 2-3 łyżeczki cukru - u mnie w zasadzie 1
  • 1 łyżka oleju
  • szczypta soli

dodatkowo do podania - ulubiony dżem, masło orzechowe, nutella czy cukier puder


Przygotowanie:
  • białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę
  • do miski wsypujemy serek wiejski - lekko go rozgniatając
  • dodajemy żółtka, mąkę, cukier i olej - mieszamy
  • dodajemy ubite białka - i delikatnie mieszamy
  • rozgrzaną patelnię smarujemy masłem lub olejem, nakładamy małe porcje ciasta 
  • smażymy z obu stron na złocisty kolor



Smacznego !

Komentarze

  1. uwielbiam te placuszki są wspaniałe

    OdpowiedzUsuń
  2. Kilka razy próbowałam robić takie placuszki, ale nigdy nie wychodziły, zawsze się przypalały albo rozwalały. Wygrałam dopiero po użyciu twarogu :)

    shariankoweleben.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Shariana nie wiem od czego to zależy. Placuszki wychodzą bardzo delikatne. Piany nie ubiłam na sztywno tylko tak średnio. No i trzeba trochę namieszać właśnie z pianą resztę składników.
      Spróbuj jeszcze raz, co tam szkodzi ;) może tym razem wyjdą :) powodzenia!

      Usuń
  3. pycha,w sam raz na niedzielne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)