ciasto jogurtowe z truskawkami

Poniżej wpis na bloga, który miał już dawno zostać dodany, ale mi nie wyszło...
Na szczęście wszelkie dolegliwości pierwszego trymestru odeszły w zapomnienie (no może większość) i powoli wracam do żywych. Z naturą człowiek jednak nie wygra - a szczerze myślałam, że się da ;p 
Mam więc tylko wielką nadzieję, że częściej będę mogła przebywać w kuchni :)

Dzisiaj od rana chodziło za mną lekkie ciasto. A ponieważ w lodówce siedziały truskawki, które czekały na swoje lepsze dni, padło na lekkie ciasto z truskawkami. 
Chciałam wykorzystać już przepis, który jest na blogu o tutaj, ale przeszukałam jeszcze zmiksowanych w poszukiwaniu nowych inspiracji i znalazłam na stronie Zacisza kuchennego przepis na ciasto jogurtowe :)



Składniki:

  • 0,5 kg truskawek (ja miałam mniej i było ok)
  • 250 g mąki
  • 125 g masła
  • 2 jaja
  • 6 łyżek cukru
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 300 g jogurtu naturalnego

Przygotowanie:


  • masło utrzeć z cukrem
  • mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia
  • do utartego masła dodawać po 1 jajku ciągle mieszając
  • następnie naprzemiennie dodawać po łyżce mąki i jogurtu - aż się skończą składniki :) 
  • ciasto przelać do formy (ja używam silikonowych więc niczym nie smaruję i nie posypuję)
  • truskawki obrać i pokroić w kawałki - układać na cieście 
  • piec przez ok 50 min w piekarniku nagrzanym do 160 st.

Smacznego !!

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)