muffinki z likierem jajecznym - przepis z kalendarza Thermomix :)

Po kilku dniach wymuszonej przerwy, już nie mogłam się doczekać aż wejdę do kuchni :)

W związku z zapowiedzianymi odwiedzinami pierwsze powstały muffinki  - propozycja lutowa z kalendarza Thermomixa :) 

Babeczki się udały i mam nadzieję gościom będą smakowały.





Składniki:
  • 150 g masła pokrojonego w kratkę
  • 120 g cukru
  • 2 jaja
  • 100 g kwaśnej śmietany 12% - miałam 18 %
  • 120 g likieru jajecznego
  • 120 g mąki pszennej
  • 75 g mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • polewa czekoladowa do polania babeczek - u mnie czekolada rostopiona
  • płatki migdałów
Przygotowanie:
  • rozgrzać piekarnik do 180 s, formę na babeczki wyłożyć papilotkami
  • do naczynia miksującego włożyć masło i cukier, utrzeć - czas 1min/obr. 4
  • dodać jaja, śmietanę i likier - wymieszać czas 20 s./obr. 4
  • dodać mąki i proszek do pieczenia - wymieszać czas 4 s./obr. 4
  • ciasto nakładać do papilotek (do 2/3 wysokości) 
  • piec ok 25 - 30 min 
  • muffinki można udekorować czekoladą (roztopiłam swoją w kąpieli wodnej) i posypać płatkami migdałowymi 



Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)