chlebek pszenny Moich Przetworów

Czas na chleb  - jak prawie zawsze inspiracja to Moje Twory Przetwory  :)



wszystko jak jeden mąż podaję za Moimi Tworami :)

Składniki
0,5 kg mąki
20 g drożdży
400 ml wody
1 łyżeczka soli

Przygotowanie (pomimo, że spierdzieliłam i wszystko wsypałam od razu ;p chleb i bułki wyszły)
Mąkę przesiać do miski, zrobić wgłębienie w mące i rozkruszyć do niego drożdże, wlać wodę, zamieszać, posypać wierzch mąką, zostawić na 15-20 minut.
Wyrośnięty rozczyn posypać solą i wyrabiać z resztą mąki tak długo aż ciasto zacznie się odrywać od dna i pojawią się pęcherzyki powietrza. Przykryć miskę z ciastem i zostawić na około 2 1/2 godziny do wyrośnięcia.
Po tym czasie ciasto krótko zagnieść, podzielić na dwie części, wyłożyć do foremek, wyrównać mokrymi rękoma, posypać makiem, sezamem, otrębami albo zostawić takie czyste, zostawić na 30-40 minut do podrośnięcia - ja dodałam do środka siemię i słonecznik.
Piec w piekarniku nagrzanym do 250 stopni około 35-40 minut

 

W sobotę kolejne wypieki z Przetworami :)

Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)